Bombefly.

Nyheter Forum SPILLETS KOMPONENTER Spillekort Bombefly.

Viser 5 innlegg - 1 til 5 (av totalt 5)
  • Forfatter
    Innlegg
  • #1443
    bjornagain
    Medlem

    På kortet «Bombefly» (Tyskland) står det:

    «+2 kampterninger i et angrep innen flyrekkevidde

    eller

    [5] [6]: senker et skip i en sjøkamp innen flyrekkevidde

    I 9. april-runden har jo Tyskland enno ikkje troppar på land i Noreg, og kontrollerer difor ikkje flyplassar i Noreg. Då må vel dette kortet berre kunne brukast innan flyrekkevidde frå Tyskland? Noko som i så fall avgrenser bruken i sjøkamp til sjøområde III, sidan allierte skip ikkje kan gå inn i sjøområde I og II?

    zl7o9-Bombefly.jpg

    #1616
    Eivind
    Nøkkelmester

    Bombefly kan desverre ikke brukes mot skip i 9. april-runden. Det er en forglemmelse at dette er kommet med på 9. april-versjonen av Bombefly-kortet.

    For å ha flyrekkevidde til Havområde III må man kontrollere Stavanger. Dette blir ikke avgjort før etter at landkamp i Stavanger i 9. april-runden er utført. Sjøkamp foregår før landkamp, så man får dermed ikke anledning til å bruke Bombefly på sjøen.

    #1617
    bjornagain
    Medlem

    Takk for oppklarande svar. Men har ikkje sjøområde III rekkevidde frå Tyskland? Det ser slik ut på kartet.

    #1618
    Eivind
    Nøkkelmester

    Linjene på brettet gjelder kun landområdene, se forøvrig kap. 5.1 under avsnittet Flyrekkevidde på sjøen på side 16 i reglene.

    #1619
    bjornagain
    Medlem

    Takk.

Viser 5 innlegg - 1 til 5 (av totalt 5)
  • Du må være innlogget for å svare på dette emnet.