Taper slaget, men er eneste overlevende

Nyheter Forum BASISREGLER Fase 2: Kamp Taper slaget, men er eneste overlevende

Dette emnet inneholder 2 svar, har 2 deltakere og ble sist oppdatert av  bnj 6 år, 11 måneder siden.

Viser 3 innlegg - 1 til 3 (av totalt 3)
  • Forfatter
    Innlegg
  • #1449

    bnj
    Medlem

    Dersom den som taper kampen er eneste overlevende (en bataljon mot en bataljon. Taperen har rullet 6 på sin ene terning, mens motstander hadde hjelp av et spillekort to terninger og rullet 5+3), må man likevel trekke seg tilbake?

    Situasjonen ble ganske pussig siden det ikke finnes noe sted å trekke seg tilbake til pga fjorder, slik at det i så fall ikke finnes en eneste bataljon i nærheten etter slaget.

    #1625

    Eivind
    Nøkkelmester

    Taperen må likevel trekke seg tilbake.

    Det kan sees på som at den som mistet sin bataljon (pga. motstanderens sekser) lyktes med å presse fienden tilbake (evt. sinket hans framrykning) tilstrekkelig før hans egen bataljon ble nedkjempet.

    I eksemplet du nevner så var kampene rett og slett så harde at ingen av partene hadde vesentlige operative styrker igjen etter kampen – i praksis det samme resultatet som om begge trillet en sekser hver.

    #1626

    bnj
    Medlem

    Ok. Takk for raske svar!

Viser 3 innlegg - 1 til 3 (av totalt 3)

Du må være innlogget for å svare på dette emnet.